Een redelijk warme dag op white beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eveline en Renate - WaarBenJij.nu Een redelijk warme dag op white beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eveline en Renate - WaarBenJij.nu

Een redelijk warme dag op white beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Renate

08 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Deze dag zou zo uit een droom kunnen komen.
Vandaag zijn we naar white beach geweest. Dit is een aangelegd strand aan de suriname rivier. We werden om half 9 opgehaald door Ina en Iwan. Dit waren de mensen die ons ook op hebben gehaald van het vliegveld. We werden vervoerd in een bestelbusje waar we net alle 7 inpasten. Renate zat voorin en moest alle verhalen aanhoren van Ina en Iwan. Wat natuurlijk wel erg leuk was. Door de rit van 3 kwartier hebben we veel mooie stukken van Suriname gezien.Toen we aankwamen op whitebeach kwam er een droom uit voor ons. Het was ontzettend gaaf! Een wit strand met palmbomen aan een rivier, met aan de overkant oerwoud!Omdat er weinig beschutting is kan je een hut huren, zo’n typische…( dak van stro, op palen, hangmat en houten bankjes), helemaal chill dus. In het water was een groot hoog net, dit was omdat er in de rivier heel veel beesten leven die gevaarlijk voor ons zijn. Van Marly hadden we gehoord dat het wel eens was voorgekomen dat er een krokodil door het net op het stand was gekomen, dit was erg fijn om te horen voordat we een lekker duik wilden nemen.
We vielen trouwens weer erg op, want wij waren de enige mensen die het in hun botte hoofd haalde om in de volle zon te gaan liggen. Maar na 5 minuten kwamen we er achter dat dit toch niet zo’n goed idee was( aangezien het ongeveer 42 graden was). Achteraf hebben we gehoord dat zaterdag de allerwarmste dag ooit is geweest. In de hut hebben wij voor het eerst in een hangmat gelegen.En dat is te relaxed. We hebben besloten dat we deze ook in de tuin willen…Duss ouders…leuke verrassing misschien??;)
Om een uur of 4 zijn we weer terug gegaan naar het huis. Onderweg zagen we ineens heel veel rook. Dit bleek een bosbrand te zijn. In de droge periode schijnt dit veel voor te komen in de bossen( gelukkig ver weg van ons huis). Ook hebben we even snel wat gegeten in de Plutostraat. Maar dit eten was verschrikkelijk vies( In Rotterdam is het eten veel beter in deze straat ;) ).
Na het eten hebben we een watermeloen gekocht. Deze hebben we uitgelepeld en later gevuld met iets dat erg op water leek(a). Onder genot van dit watertje hebben we een spel gedaan. Dit spel heet: ik heb nog nooit….( met dank aan pieter konijn en floris konijn ;) ) En zo hebben we elkaar wat beter leren kennen.
Hierna hebben we ons lekker opgetut voor een avondje sza sza zu ( de grootste discotheek in Parbo) We werden als echte diva’s afgezet voor de deur. Maar qua mannen viel het reuze mee. Ze waren allemaal heel aardig en totaal niet opdringerig. We zijn hier gebleven tot een uur of 4 en daarna thuis als een blok in slaap gevallen na deze indrukwekkende dag.

Adiossiiieee

• 09 September 2008 - 18:46

Marta:

Hallo meiden en vooral Renate,

Ik moet even zuchten na het zien van al die foto's. Het ziet er wel heel erg relaxed uit. We hebben snel een zonnebank voor Levy gekocht anders wordt het in december een duo Penotti. Fijn dat het eten in de Plutostraat in Nederland beter is, bedankt. Geniet morgen van je verjaardag. Er zijn denk ik maar weinig mensen die hun 21e verjaardag in Suriname kunnen vieren. Veel plezier en een dikke kus van ons drietjes. XXX

• 09 September 2008 - 21:19

Mama Els:

hoi meiden wat leuk om te zien hoe jullie met elkaar genieten heel leuk.foto's zijn ook heel leuk om te zien, sommigen foto's zijn best ontroerend alleen de oogjes van de kinderen spreekt boekdelen ik denk wel dat ze jullie zullen missen. mooi het strandje met de palmbomen en het witte strand. nou renate nog 1 nachtje slapen dan is het toch echt feest je word dan 21jaar het is toch wel heel bijzonder dat je met je 21 ste verjaardag in suriname bent maar goed als je weer thuis bent dan doen we het nog een keer over. hopen dat je morgen een hele gezellige dag hebt met de meiden kusjes van ons allemaal xxx

• 10 September 2008 - 06:14

Mama Elsh:

hoi renate meid van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag je kaart is misschien al aan gekomen. je ligt nu nog te slapen het is bij ons 8uur dus bij jullie 3uur renate we wensen je een hele fijne dag ik probeer je vanavond wel te bellen kusjes van ons allemaal papa mama linda en kevin en een pootje van bo.

• 10 September 2008 - 12:11

Jaimy:

He Renate en Eveline al een beetje gewend daar? Zo te zien wel, het ziet er aardig relaxed uit. Succes met alles en geniet ervan! Groetjes Jaimy

• 10 September 2008 - 14:38

Mary:

Hoi Renate,

We willen je van harte feliciteren met je verjaardag. Een fijne dag toegewenst. Ook wensen we je een hele fijne tijd in Suriname.

Groetjes van Ron, Mary, Daniëlle en Linda den Dekker

• 10 September 2008 - 16:43

Anika:

Renate!! Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    xx

• 10 September 2008 - 20:13

Marta:

Hallo jarige Jet,

HARTELIJK GEFELICITEERD. Vanuit Rotterdam wensen we je een hele fijne verjaardag toe. We hebben vanmiddag samen met Levy een heerlijk notentaartje gegeten. We hebben er even bij stil gestaan dat je wel heel erg ver bij ons vandaan bent. Levy vertelde een paar dingen die je mailde, knuffel de kindjes maar extra veel. Veel plezier vandaag en een paar hele dikke verjaardagszoenen van ons drietjes XXX

• 10 September 2008 - 20:34

Anja De Snoo:

Hoi Renate van harte gefeliciteerd.Leuk om te horen dat je in suriname zit. Ik wist het niet dat je daar naar toe ging.
    Zo te zien heb je het erg naar je zin.
    5 maanden is wel lang hoor. Je mams zal je wel missen.
    Geniet er lekker van en niet te bruin worden daar ha,ha, ha.
    Groetjes van Ewout,Remco,Debbie en mij.

• 10 September 2008 - 21:43

Marieke:

Hoi renate,
    Ik hoorde van Jaimy dat jij in Suriname zit..Ik woon zelf ook in Piershil en ik vlieg vrijdag naar Suriname:D heeel grappig dat er gewoon nog iemand uit Piershil daar rond loopt;) misschien zie ik je daar wel! bevalt het allemaal een beetje? Als je contact op wil neme ofzoiets kan je mailen naar: mariekekalis@hotmail.com
    groetjes marieke